torsdag 29 september 2011

Liten.....

Igår när vi kommit hem från träning så var Felix ute i trädgården. Rätt som det var hörde jag ett skall..(Felix skäller aldrig)så jag gick ut o kollade vad det var. Då satt det en liten tiny winy kattunge där!!
Den var högst 7v gammal. Den blev så klart rädd och sprang genom maskorna i nätet och rätt in i hanarnas utebur.
Eftersom det var mörkt så ville jag inte stressa den så jag väntade till i morse. Då sprang han tillsammans med Mario o Mimmi. Käre hjärtanes va söt den var och liten.......
Eftersom jag har en kattunge hemma gick jag ut och gav den RC babypaté (Tack Madde :). När den satt och åt klappade jag den på huvudet och han morrade. Han var så hungrig och tänkte inte låta någon sno maten. Tog upp honom och kollade könet och det var en pojke.

På eftermiddagen när jag skulle ge honom mat igen låg han och Mario tillsammans på stolen och tittade och det var hjärteskärande sött.
Under hela dagen har vi jag och Alex försökt att få honom placerad någonstans. Katthemmen har man ju inte mycket nytta av för där är ju alltid fullt.

En av Alex kompisar hade läst om honom på hennes FB sida och tog kontakt. Det var min granne som har ett stort hjärta för djur. Dom hade tänkt att skaffa katt och nu var så bra som sen.....
Så jag packade ett litet startpaket till honom och  han flyttade ett hus bort så jag kan kolla av honom då och då.
Tänk va skönt att allt löste sig

 TÄNK OM FOLK HADE HAFT SÅ MYCKET VETT I HUVUDET ATT KASTRERA SINA KATTER OM DOM NU SKA GÅ UTE FRITT.

                                                                             LITEN!!

1 kommentar:

  1. Naw, lilla kisen! Tänk vilken tur det lilla livet hade som sökte upp just dig! Jag menar, tänk om han hade gått ett hus bort, eller ett hus över, då hade han varit död idag!

    Du är bäst morsan!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar! Det gör mig så glad!
Your comments make me happy