onsdag 12 januari 2011

Det här med barn.....?

Att skaffa barn idag verkar ju inte vara särskilt svårt, allt finns att köpa. Det enda som inte funkar är väl att en dildo gör jobbet , men det kommer säkert det oxå. Då slipper man t.om det det kan bli lite kladdigt hi hi   :))

Man kan ju undra hur vår generation klarade av några ungar utan alla dessa hjälpmedel??

Idag finns det ägglossningstester så man vet när man ska pippa . annat var det på min tid då fick man pippa dygnet runt, det fanns inget att be för. Ibland kunde det se ut som om man suttit i ett cykelställ!!

Idag köper dom graviditetstester efter 1 vecka.Annat var det på min tid då fick man pissa i en mugg på vårdcentralen och vänta minst en vecka innan någon sur sköterska ringde upp och meddelade resultatet.

               

Sen köper dom fina graviditetskläder. annat var det på min tid då fick man sätta gummiband i midjan om man inte ville ha kärring resår byxor + en tant tunika över det.

Nu kan dom ligga i badkar, sitta som en hund, stå ,gå bla bla...när dom ska föda. Annat var det på min tid då fick man ligga o streta oavsett man ville eller ej.

När bebisen sen kommer hem då ska man ha babyvakter för att slippa röra på fläsket, madrasser som ringer så att inte bebisen dör i spädbarnsdöd, speciella madrasser så att barnet kan ligga mellan föräldrarna m.m...
Annat var det på min tid då fick vi min själ springa benen av oss och kolla in så att ungen levde!! Stup i kvarten stod man över sängen. Snacka om att koppla av?!?!?


Sen hade vi ungarna mellan oss och bara hoppades på att dom levde på morgonen ha,ha...fanns inga madrasser då.
Sen bär dom runt bebisen på magen i olika selar?? Annat var det på min tid då fick man min själ reda på att man hade 2 armar, det ska gudarna veta.

Sen ska barnvagnarna kosta minst 10 000 kr annars är dom inte bra?!? Annat var det på min tid då kunde man åtminstonde köra vagnarna!! nu snurrar hjulen hur dom vill!! Det går fan inte att svänga den.

När man vill att barnen ska sitta i en babysitter så är det inte vilken babysitter som helst utan den ska vibrera och ge barnet ett lugn...Annat var det på min tid då fick man sitta och gunga med foten så man hade kramper ända upp i röven!!


Tro fan att vår generation har ont i alla leder som vi asat på våra barn. Det enda vi hade var armar och ben
men väldigt mycket sunt förnuft!! Så här såg vi nog ut många gånger





9 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!! Fy fan va kul det var. Och fy fan va sant det är! HAHAHAHAHA!

    SvaraRadera
  2. Hahaha...ja det var skitskoj ! har du hittat på denna själv ?..HAHAHAHA

    Kram katti

    SvaraRadera
  3. Monne Monsun1/13/2011

    Hahhaha, nu vet jag varför jag har ont överallt:)

    SvaraRadera
  4. Hihihihih, ja känner att detta är en gnutta riktad emot oss :D. vi har allt du sagt :D, ända possitiva är att vagnen vår kostade 4500:-.:P

    SvaraRadera
  5. Aj fasen det är därför kroppen är slut redan, får vara glad att jag bara skaffade ett barn då!!

    SvaraRadera
  6. Hahahahahaha

    Och ändå så klagas det som bara den nu, på bloggar och FB ;)
    hihihihihi

    SvaraRadera
  7. Klockren! Jag tror jag döööööör!
    "Sen hade vi ungarna mellan oss och bara hoppades på att dom levde på morgonen"
    Hahahahahaha!!

    SvaraRadera
  8. Marita1/14/2011

    Huvet på spiken som vanligt Janet !:-)))))

    Tycker dock mer synd om ungdomarna än om oss!

    De får ju ta banklån för att ha råd till alla de där "apparaterna"...........varför krångla till det så förbaskat ?!?!?
    Det bästa vi kan ge våra barn är TID......inte f-n blir en unge som har en sitter som vibrerar lyckligare än en som ligger i famnen o vaggas!!!
    Skit i alla apparater och dyra vagnar och stanna hemma några månader extra !!!

    JISSE`S !!!!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar! Det gör mig så glad!
Your comments make me happy