onsdag 27 oktober 2010

Alex o Jehovas :)

Min dotter Alex är en väldigt trevlig person. Hon vill alla väl (för väl). Så i somras fick hon besök av Jehovas vittnen. Eftersom hon inte vill vara otrevlig så fick dom prata om Jesus m.m. De stannade säkert i en timma och när dom väl gick så sa dom att dom skulle lägga en DVD film i hennes postlåda (om hon inte var hemma) som hon kunde titta på. Filmen låg i postlådan efter några dagar ;)

Alex trodde dom glömt filmen men för ett par dagar sedan kom dom igen. Alex kille sa till dom att hon inte var intresserad av vad dom hade att säga och gav dom filmen.


Idag ringer vi varandra och mitt i samtalet hör jag Alex "Mamma nu jävlar kommer dom" och jag sa "vilka då"
JEHOVAS!!!!!!!!!!!!!!   Släng dig på golvet snabbt som fan så dom inte ser dig!! säger jag. "men dom såg mig i fönstret" viskar Alex. I telefonen hör jag hur det knackar och Kelly jollra. Tyst med dig, säger Alex till Kelly ha,ha............Efter någon minut hör jag.....nu gick dom!!

Jag sa till henne att nu får du sluta att vara så övertrevlig mot folk :) du blir för fan inte av med dom. Ja, säger Alex jag får nog bli lite tuffare.



1 kommentar:

  1. Det värsta är att jag numera inte kan gå i lugn och ro hemma! Det har blivit en vana att gå hukad förbi fönsterna på framsidan. Skitjobbigt verkligen!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar! Det gör mig så glad!
Your comments make me happy