söndag 17 oktober 2010

Lite foton,

Nu kommer kylan....riktigt kallt idag. Var i skogen idag där träffade jag en liten hund som såg för jäklig ut. Blandningen var Schäfer+gråhund!!!! Den såg ut som en schäfer pygmeé...skitful hi hi......

Under tiden som bloggen legat nere har jag mist min älskade Willie. Att ta beslutet att låta honom somna in var det värsta jag någonsin gjort.
En söndag kunde han plötsligt inte stå på det ena benet. Jag ringde Alex och hon i sin tur ringde och fixade allt. Det var bara att köra akut till djursjukhuset......

Willie visste vad som skulle hända han tittade mig i ögonen och började "prata". Så många gånger som han varit hos veterinären så har han aldrig gjort som han gjorde nu sista gången.


MIN ÄLSKADE KOMPIS!

Nu har jag Felix som tur är. Han är en egen personlighet men är så otroligt lik Willie i allt. Ibland blir man mörkrädd när han gör samma djävulskap som Willie gjorde.

Felix är duktig...han sopsorterar, motionerar katterna, gömmer kläder, springer runt med våra skor så när vi ska ut så hittar vi aldrig ett par! delar mina BH:ar i två delar ha,ha....
Han är en ögontjänare..men man kan inte bli arg på honom. Jag tror att jag höjt rösten en enda gång till honom sen han kom hit.

Han skrämmer livet ur besökare...skäller som en galning men efter någon minut slänger han sig på rygg o vill bli kliad.
Vi har gått valpkursen, han kunde visserligen allt men han behöver den social träningen. Han har vakt i sig och det vill jag behålla :)

Han är väldigt lydig och jag har lagt ner mycket jobb för att få en grund att jobba vidare på. Tävlingsträning får ge vika för att få en fungerande hund i hemmet och i samhället.

Han är inte så förtjust i barn...dom är små, luktar konstigt och för ett jävla liv, tycker han och man kan väl bara hålla med.


                                                                  Felix älskar att gräva!!
                                                           

                                                                     Mitt lilla barnbarn Kelly



                                           En snygg Maine Coon pojke vid namn Cheveyo



                                                  Maine Coon dam Flying Eagle's Nirvana
                                                    

2 kommentarer:

  1. Alexandra10/19/2010

    Naw, där fällde jag en liten tår.. Älskade Willie. ;(

    Söt bild på Kelly, haha.. Tjockis! Bloggen blev bra!

    SvaraRadera
  2. Vilka goa kinder Kelly har!! Mycket knipvänliga. Tantvarning på hög nivå! Hahaha!
    Chevan!!! Suck! Vilken katt! Så snygg.

    Jag hade glömt välja profil när jag kommenterade ditt första inlägg, så det var nog därför det försvann! Tur för dig. ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar! Det gör mig så glad!
Your comments make me happy