onsdag 24 november 2010

Jantelagen suuuger....

Tänk vad det är svårt att kunna glädjas när andra lyckas. Jag hatar Jantelagen att vara så inskränkt att man inte kunna glädjas när en kompis eller annan lyckas med något säger ju mer om denne än den som lyckas.

Om jag säger så här: " Jag kan inte, det blir inte bra, fan va jag suger på detta m.m.....
Då säger folk: Fan klart att du kan , ge inte upp du är jätteduktig m.m......"

MEN OM JAG SÄGER SÅ HÄR:

" Gud va jag är duktig på det jag gör. Jag är noggran, lojal... bla bla......
Då säger folk istället: Den där Janet hon tror hon är bäst i allting en riktig besserwisser..den plockar vi ner

Inte konstigt att vi har dåliga löner i Sverige. Nu löneföhandlar man fram individuella löner man sitter och talar om hur duktig man för att få mer i lön ,men det är svårt för oss svenska eller hur?
Personligen hade jag riktigt svårt för att sitta och framhäva mig själv. Varför måste vi va såna!!!

SLUTA MED DET!!

Så sant som det är skrivet!!

Varför kan vi inte använda oss av Svantelagen istället!!

3 kommentarer:

  1. Jag kan väl hålla med dig där att det skulle behövas mer svante i oss alla, men här i sverige skulle man bli lynchad om man levde efter den.Men visst hade det gjort oss gott med en klapp på axeln utav oss själva litta oftare

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Janet! Varför kan vi inte unna andra lycka och framgång? Andras lycka förminskar ju inte vår egen??

    SvaraRadera
  3. Härliga du Janet..helt rätt!
    Vilken liten sötnos du har där på framsidan, ja katt ungar dom är för härliga. just nu har jag brosan bus " Bliss" hos mig...oj oj vilken energi
    kul att du nu blogar igen, det är så roligt att gå ut här och läsa vad du har hittat på. Hörde föresten att det hade gått riktigt bra på vallningen även om nu matten var snurrig...skratt ...härligt.
    Massor av goa kramar till er

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar! Det gör mig så glad!
Your comments make me happy