torsdag 11 november 2010

Utrotninghotad...

Hos mig bor en utrotningshotad art som heter homosapiens mangris!! Han tror på fullt allvar att maten knackar på dörren och hoppar in i kylskåpet av sig självt. Sen hoppar den i stekpannor och grytor och fixar en god middag.
Mina fönster är tydligen självrengörande?? Damsugaren är automatisk och går igång av sig själv när den känner av skiten. Så kan jag hålla på att rabbla det ena efter det andra!!!

Vi har kommit överens om att tillsammans sätt upp en veckomeny så att jag slipper sitta hela förmiddagen och tänka ut vad vi ska äta på kvällen. När man inte har barn hemma längre och att jag inte är hans mamma så kan man hjälpas åt. Något som är helt nytt för min homosapien mansgris!

Då helt plötslig rabblar han upp en massa äckliga rätter som han vet att jag inte äter...sen säger han att "nu har jag hjälpt till"?? och går..typ.

Igår efter nästan 40 års uppassande hade jag fått nog. När han kom hem på kvällen fick han i uppgift att köra och handla mat för 1 vecka framåt. Han ska ensam tänka ut vad vi ska äta, något jag fixat under alla år.
Han kör och kommer tillbaka efter 20min och har då köpt:
  • en rulle ärtsoppa
  • en blodkorv
  • 5 wienerkorvar
  • 1 fiskblock
Milde tid!! Idag skulle han köpa frukt. Jag sa till honom att köpa en påse päron. När han kommer hem med päronen är dom alldeles ruttna. Jag sa "hur fan kan du köpa ruttna päron!!!" Då säger han att det bara fanns den påsen. Men det fanns väl andra päron ?.......Då säger han "men du skulle ju ha en påse!"
Blir man trött eller??? Att man kan plocka lösa päron och lägga dom i en påse var jättesvårt att tänka ut.






4 kommentarer:

  1. Du är för go;-)
    Ännu ett gott skratt så här på morgonen :-)

    SvaraRadera
  2. Monne Monsun11/11/2010

    Hahha, ja det är inte va lätt att va man:) Min har eftre 20 år oxå fått lära sig att handla och minsann så går det bättre och bättre, men har jätte svårt med just kvaliten på frukt och grönt. Han "ser" inte säger han. Och jag tror han har rätt, de har en annan syn på vissa saker än vi kvinns:) har försökt att lära honom hur mna sorterar tvätt........................men det går inte!!! Han ser verkligen inte vad som hör ihopa med vad så, där får jag sortera upp högar och sedan kan han mata maskinen :)

    SvaraRadera
  3. Haha.. Pappa då. Aja, men får vara glad över det lilla. ;) - heter det.

    SvaraRadera
  4. Skrattar gott så här på förmiddagen :)
    Tur att de har några bra kvaliteer iaf. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar! Det gör mig så glad!
Your comments make me happy